Hvordan kan vi hjælpe dig?

Brug vores tjekliste og vær forberedt

For at vi kan hjælpe dig med din sag / dine spørgsmål, er det vigtigt, at du medbringer alle relevante dokumenter i kopi, således at vores rådgivere kan gennemgå og vurdere de oplysninger, som ligger til grund for din sag.

Har du således et spørgsmål vedr. dit lejeforhold / lejlighed, så er det vigtigt, at du i hvert fald medbringer din lejekontrakt og eventuelle skrivelser fra udlejer.

Hvis din sag / dine spørgsmål ikke kan afklares ved mundlig rådgivning, men kræver, at der skal konkret sagsbehandling til, vil det være nødvendigt for os at kende din økonomiske og samlivssituation, idet denne skal opfylde de økonomiske krav, for at modtage udvidet gratis retshjælp (trine 2 og 3). Betingelserne for udvidet retshjælp fremgår her (link).

Lever du op til betingelserne for gratis udvidet retshjælp (Trin 2 og trin 3), kan vi sammen aftale nærmere, hvordan det videre forløb skal være.

Trekantområdets Retshjælps rådgivere har tavshedspligt, dvs. at du kan derfor trygt fortælle din rådgiver alle detaljer om din sag, uden at andre får noget at vide herom.

Tjekliste

Hvad bør du medbringe:

  1. Alle relevante dokumenter i kopi, som ligger til grund for din sag. Det kan være vedtægter, kontrakter, korrespondance, inkassoskrivelse mv.
  2. Din årsopgørelse og evt. også for din husstandens samlede indkomstforhold.
  3. Forbered gerne en fortælling om forløbet.
Trekantområdets Retshjælp

Åbningstid - personligt fremmøde:

Første gang den 22. maj 2017 kl. 16 - 18.

Hver mandag kl. 15-17. Fra og med august åbner vi hver mandag kl. 16.30-18.30.

Hver onsdag kl. 11-13

Hver 2. uge om onsdagen vil der være retshjælp i beboerhuset på Finlandsvej i Nørremarken fra 16.30-18.30.

Telefontid:
Torsdage kl. 19-20

Trekantområdets Retshjælp
CVR. nr. 38588516
Vindinggård Ringvej 1
7100 Vejle

Telefonnr. 30299337

E-mail: info@treretshjaelp.dk